Za nas u AEG-u potraga za trendovima je prirodna. Što ako možemo naći sljedeći veliki hit u kuhanju i omogućiti ljudima da savladaju okuse sutrašnjice?

Trendovi pokreću kuhanje gotovo koliko i modu. Stalno tražimo nešto novo. Nove sastojke, nove načine kuhanja i nove načine da poslužimo naša jela.

Okus sutrašnjice

Trendovi

ODLUČITE SE ZA LJUBIČASTO

Kada je riječ o konzumiranju povrća, ljubičasta je u 2018. nova zelena. Nalazimo je u cikli, ljubičastom batatu i u cvijetu hibiskusa - sve je ovo bogato antocijanima, prirodnim antioksidansom. Nisu samo zdravi već i puni okusa.

EKSPANDIRANA ZRNA KOJA PUCAJU

Što ima u 2018.? Kvinoja, amarant i sirak. Ovakve će žitarice pucati na zagrijanim tavama. Ekspandirana zrna proizvode se već stoljećima uporabom najjednostavnijih metoda, poput pucanja kokica.

UMAMI

Ovo je hit u Japanu, a 2018. bit će hit diljem svijeta. Ukusan i jednostavan, to je jedan od pet osnovnih okusa ljudskog jezika. Umami prirodno postoji u puno sastojaka kao što su rajčice, miso, meso i gljive.



DREVNE ŽITARICE

Drevne žitarice nisu ništa novo, no sigurno će biti hit na tanjurima ljudi ove godine. Za razliku od modernog kukuruza i riže, ove su žitarice velikim dijelom nepromijenjene tijekom stoljeća te uključuju raž, pravi pir, kvinoju, ječam, crnu rižu, kamut i pravu heljdu.

SOUS VIDE

Sous vide bit će hit 2018. No što je to? Ukratko, odgovor je da je to način kuhanja tako da se hrana vakumira i kuha na pari do savršene temperature. Ta se tehnologija koristi u većini luksuznih restorana, čime se dobiva neusporediva tekstura hrane istovremeno sprječavajući raskuhavanje.

KUHANJE BEZ OTPADA

Svijest o otpadu raste! To nije samo hit 2018. godine, već i dugoročna promjena u načinu razmišljanja. Od glave do repa, od stabljike do korijena, kako možemo uzeti i iskoristiti sve dijelove proizvoda? Uporabom moderne tehnologije i malo kreativnosti možete stvoriti sjajne okuse od dijelova koji se inače bacaju. 

MESO BEZ MESA

Jesu li proteini iz biljki počele preuzimati primat u prehrani? Ako pogledate društvene mreže i pretraživanja, svakako. Sve više ljudi traži zdrave zamjene za meso a da ne moraju žrtvovati okus ili teksturu.

DRUGI TRENDOVI NA KOJE TREBA OBRATITI PAŽNJU

Na obzoru se nazire još ukusnih trendova. Crna je uvijek moderna. U 2018. godini crna će biti pravi hit u kuhanju. Pripremat će se hrana obojena crnom. Klasične tehnike poput fermentiranja i kuhanja u masti vraćaju se na velika vrata, a čini se da je Instagram preplavljen jajima na oblaku. Okus sutrašnjice donijet će vam najnovije trendove čim se pojave.

O PROJEKTU

Surađujemo s grupom stručnjaka kako bismo predvidjeli trendove u hrani 2018. godine. Naš tim stručnjaka - među kojima su podatkovni analitičar, lovci na trendove, novinar i kuhari - kopaju po internetu i osvajaju svaki okus u našoj kuhinji koji bi mogao postati trend. Rezultat je 15 izvrsnih trendova 2018. godine, od kuhanja novim tehnikama i trendovskih boja do okusa i jela. 

Tko bi rekao da će ljubičasta biti boja na vašim tanjurima ove godine? Ili da će ekspandirana zrna uskočiti u sve kuhinje? Od ovih 15 trendova izbor smo suzili na sedam trendova; nećemo vam samo pomoći da ih pripremite nego i da ih savladate na nove i uzbudljive načine.

AEG vas poziva da danas savladate okuse sutrašnjice.

ODABIR TRENDA

Google Trends i Social Searcher korišteni su za pružanje dubljeg uvida u ponašanje populacije i davanja smjernica o potencijalnom pojavljivanju trendova u hrani i kuhanju.

Google Trends
Temeljeno na relativnom obujmu interesa za ključne riječi neke teme, Google Trends korišten je za utvrđivanje potencijala trenda. Analiziranjem jednog dijela od 3 milijarde Google pretraživanja dnevno, posebno se fokusirajući na prethodnih 12 mjeseci, odabrano je 15 trendova koji će predstavljati okuse sutrašnjice.

Social Searcher
Alat "Social Buzz" Social Searchera korišten je kao potvrda trenda pružajući podatke o korištenju na društvenim mrežama. Koristi otvoreni API pristup za Twitter, Facebook, Google+, YouTube, Instagram, Reddit, Daily Motion, Tumblr, Vimeo, VKontakte i Flicker kako bi istražio spominjanja određenih ključnih riječi tijekom vremena.

STRUČNI PANEL

Zajedno s pomnom analizom podataka, naši su stručnjaci igrali veliku ulogu u istraživanju i određivanju okusa sutrašnjice. Stručnjaci - među kojima su analitičari podataka, lovci na trendove, novinari i kuhari - odabrali su okuse temeljeno na širokom nizu vrijednosti poput obrazaca pretraživanja i spominjanja na društvenim mrežama

NOVINAR
Marti Buckley Kilpatrick
Buckley dolazi iz SAD-a, ali živi u Španjolskoj. Ona je novinarka i osnivačica bloga Travel, Cook, Eat. Pisala je za međunarodne časopise poput The New York Times, National Geographic i Elle.

ANALITIČAR PODATAKA
Lillian Piersson
Vodeća stručnjakinja u području velikih podataka i analize podataka. Lillian profesionalcima i studentima pruža vještine vezane za podatke koje im trebaju kako bi ostali konkurentni u današnjoj ekonomiji koju pokreću podaci.

KUHAR
Heiko Antoniewicz
Heiko je njemački kuhar specijaliziran za napredne kulinarske tehnike poput molekularne gastronomije i sous-videa. Praktički dio plemstva među kuharima, ovaj je kuhar kuhao za krunskog princa Haralda, kralja Norveške, kraljicu Elizabetu II i Angelu Merkel.

LJUBITELJ HRANE
Nina Olsson
Kreativna majka iz Nizozemske, Nina poziva tisuće i tisuće pratitelja da je u njezinoj digitalnoj kuhinji gledaju svakog tjedna. Njezini su recepti vegetarijanski i veganski, no ona potiče i inspirira i pratitelje koji preferiraju meso.

STRUČNJAK ZA TRENDOVE (AEG)
Sofia Andreasson
Sofia je stručnjakinja za istraživanje trendova u Electroluxu. Podržava projekte u timovima za dizajn, odgovorna je za vođenje i provođenje istraživanja trendova, provodi i primjenjuje navedene trendove u različitim stadijima procesa dizajna.